Här kommer jag att samla mina möten och upplevelser med Ursus Arctos, alltså den svenska brunbjörnen som har sin hemvist runt vår husknut och då menar jag verkligen det ordagrannt. Jag bor mitt i ett område där björnhonor tycker det är perfekt att föda upp sina ungar i och de ställer till problem för mej. Jag gillar dem och beundrar dem för deras livskonst, klokskap och utseende! De är ju så fina,gulliga och maffiga men jag vill inte det ska vara för många. Min gubbe har 2011 haft 65 björn-obsar och jag har 35 !? i vårt närområde!



torsdag 6 maj 2010

nummer två

Har ikväll sett en stor bamsig björn. Den hoppade med tre språng över vägen och in i skogen, där såg jag skymtar av den. Typiskt !
Hade önskat få titta lite närmare på den för den såg rent snygg ut. hahaha
Hann inte ta någon bild, förresten var det för långt och för mörkt.
Det är snö kvar på delar vägen och där sprang den över så här ser ett tassavtryck ut.
Ganska stort, mobilen är väl ca 10 cm.

Inte långt från gården så i morgon är jag nära bron.
Ska kratta runt den tror ja´...


4 kommentarer:

Ingela sa...

Måste ha varit jättestor, eller hur? Spännande värre!

Kram
Ingela

karin sa...

Jaa, monster stor! hehe
(för när storfiskarn talar om....)
närå, den var en av de större och det värsta är att den har sprungit längs vägen nu i natt i riktning BjennBua. Nu börjar det!!!

Kattis sa...

Men gu så spännande!

Malla sa...

MEN va rädd om mobilen!!! Vi fattar hur stora spår de e ändå!!! ;-)
Kramis ses i övermåra!!1