Här kommer jag att samla mina möten och upplevelser med Ursus Arctos, alltså den svenska brunbjörnen som har sin hemvist runt vår husknut och då menar jag verkligen det ordagrannt. Jag bor mitt i ett område där björnhonor tycker det är perfekt att föda upp sina ungar i och de ställer till problem för mej. Jag gillar dem och beundrar dem för deras livskonst, klokskap och utseende! De är ju så fina,gulliga och maffiga men jag vill inte det ska vara för många. Min gubbe har 2011 haft 65 björn-obsar och jag har 35 !? i vårt närområde!



torsdag 8 april 2010

grå dag i April men roligt ändå

Tyra snusar och snusar... utanför BjennBua... vad har varit här månntro?
Ja, inga björnar än iallafall.
-
Det blir paus här på bloggen tills i slutet på april för jag ska åka till Irland och där ska jag leta åt en grotta som det ska finnas björngropar i !!???
Måste kolla upp det.
-
Jag tror att det börjar röra på sig i björnmarken snart och nästa gång jag skriver kanske det finns något spännande att berätta om.
-
Flera pappersklipp med björntema har jag gjort.
Dessa ska hänga i BjennBua.
Tror det behövs några änglabjörnar också.










Nalle Puh säjer om
Förväntan:
Fastän det är förfärligt gott att äta honung,
så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den,
som nästan är ännu bättre.

Inga kommentarer: