Här kommer jag att samla mina möten och upplevelser med Ursus Arctos, alltså den svenska brunbjörnen som har sin hemvist runt vår husknut och då menar jag verkligen det ordagrannt. Jag bor mitt i ett område där björnhonor tycker det är perfekt att föda upp sina ungar i och de ställer till problem för mej. Jag gillar dem och beundrar dem för deras livskonst, klokskap och utseende! De är ju så fina,gulliga och maffiga men jag vill inte det ska vara för många. Min gubbe har 2011 haft 65 björn-obsar och jag har 35 !? i vårt närområde!



torsdag 18 februari 2010

Till våren kommer jag att erbjuda logi i BjennBua till den/de som vill få en möjlighet att se och kanske uppleva ett björnmöte i krokarna kring vårt hus. Om någon redan nu är intresserad så maila till mej på djupudden@gmail.com
Det blir inte så många som får den här chansen.
Bilden här är en på av de björnar jag fick studera ordentligt, i maj ifjol.
Suddigt pga halvklen kamera och darr på handen.
Det är så spännande och mäktigt att få ett litet ögonblick av deras liv bara man/jag är i tryggt förvar. På bron, i bilen eller bakom fönsterrutan ! möjligen ett par meter från husknuten !

3 kommentarer:

elin sa...

Är den här varianten ok?

Musicmama sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Musicmama sa...

Ska bli riktigt spännande att följa dina äventyr me nära björnkontakt=) Lycka till med din bjaenn- biografi! Kramiz (skrev så fort först så de syntes knappt va je mejne...)