Här kommer jag att samla mina möten och upplevelser med Ursus Arctos, alltså den svenska brunbjörnen som har sin hemvist runt vår husknut och då menar jag verkligen det ordagrannt. Jag bor mitt i ett område där björnhonor tycker det är perfekt att föda upp sina ungar i och de ställer till problem för mej. Jag gillar dem och beundrar dem för deras livskonst, klokskap och utseende! De är ju så fina,gulliga och maffiga men jag vill inte det ska vara för många. Min gubbe har 2011 haft 65 björn-obsar och jag har 35 !? i vårt närområde!



torsdag 14 april 2011

bjenn nr1, 2011

Nu har jag sett årets första från köksfönstret.

Tänkte ta en cykeltur med Tyra nu på mårakvisten men....

...tror jag ställer in den.

Igår gjorde jag det fast det var den 14:e, Tibertius.

Björn brukar komma den här tiden varje år så jag är beredd och vet vad jag törs och inte.

Törs: gå till sjön, till BjennBua, till fjöse och bryggstu.

Törs inte: cykla eller gå på byn utan SÅ och hundar. Kanske håller jag bara till på brua!!!

Så blir det ett par veckor famöver !

4 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Huvva... Förstår att det inte blir några ensamma promenader med Tyra!
Men lite spännande är det också, hihi! Kramar

karin sa...

Ja, de e precis va de e de, spännande!
Vill inte vara utan de där odjuren heller! Du skulle varit här Karro! så jag har haft dej att hålla iii...
PoK

Anonym sa...

Vi ska åka upp till Jamtland på påsklov till veckan och min prio är klar. Bjenn, men den övriga familjen vill åka skidor... Vi får se hur det går. Imorgon ska jag åka och se om en Lappuggla jag känner har lust och vara med på foto :)

Ha'de / Örjan

elin sa...

Hur går det med pappas fotograferande?